Ik ben Femke en mijn grootste hobby is tennissen en vooral lekker actief bezig zijn. Zo fiets ik (bijna) elke dag naar werk vanuit Den Bosch, waar ik ook mijn ontspanning in vind. Elke ochtend begin ik met tien minuten yoga, gevolgd door planken. Dat helpt even om tot mezelf te komen, zodat ik de dag goed kan beginnen met mijn gezin van drie kinderen, twee katten en een hagedis.
Wat is jouw rol binnen KYBYS?
Ik ben werkzaam als Medewerker Commerciële binnendienst en heb de rol van kwaliteitsmedewerker. Binnen de commerciële binnendienst houd ik me bezig met telefonische acquisitie om afspraken in te plannen en het een en ander goed voor te bereiden voor projectleiders. In mijn rol heb ik binnen KYBYS veel contact met de projectleiders en ook met het marketingteam, aangezien mijn taken overlappen met die van hen.
Als kwaliteitsmedewerker ben ik mede verantwoordelijk voor de borging van interne processen en ook de CO2 prestatieladder.
Hoe is jouw rol geëvolueerd sinds je bij KYBYS bent begonnen?
Ik begon op de commerciële binnendienst, waar Mike al werkzaam was en werd aangestuurd door Merel Loog. Binnen een halfjaar nam ik die aansturing over. Samen met Mike ‘runden’ we de Commerciële Binnendienst en leerde we veel van elkaar. (Ik zeg runden, want Mike gaat ons helaas verlaten en dus zijn we op zoek naar een nieuwe collega voor de Commerciële binnendienst.)
Ik ben er van overtuigd dat samenwerking cruciaal is; je moet dingen samen doen en van elkaar leren. Binnen een jaar kwam het kwaliteitsmedewerkerschap erbij. Dat was voor mij ook heel logisch omdat ik mezelf ook sterk inzet voor duurzaamheid.
Hoelang ben je al werkzaam bij KYBYS?
Inmiddels al 3,5 jaar!
Hoe draag jij bij aan de doelen en waarden van KYBYS?
Dagelijks heb ik contact met vertegenwoordigers van gemeenten, overheden en ander soort bedrijven. Daarin breng ik de boodschap van duurzame inrichting van de buitenruimte over. Duidelijke en actieve communicatie is van belang. Ik sta volledig achter wat ik verkondig.
Welke uitdagingen ben je tegengekomen in jouw baan binnen KYBYS?
Toen ik hier begon viel het me op dat KYBYS zich nog niet zo erg profileerde in de markt, iedereen was heel bescheiden. Ik ben tamelijk commercieel ingesteld, en ik vind dat een bedrijf zich mag profileren. Dat was hier een grote uitdaging. Koude acquisitie is uitdagend, maar ik vind het juist leuk. Gewoon de telefoon pakken en ervoor gaan. Een nee heb je, en een ja kan je krijgen. Die uitdaging vind ik echt leuk, het behalen van afspraken en targets. Het is belangrijk in deze rol om na te denken over hoe je een gemeente benadert en daar constant over te blijven nadenken. Daarnaast is het cruciaal om de actualiteiten in de gaten te houden en de interne communicatie zo te houden dat we weten wat er aan de hand is, op de hoogte zijn van wat er in de markt gebeurt en dit kunnen inzetten in telefoongesprekken.
Wat is jouw rol binnen KYBYS?
Ik ben werkzaam als Medewerker Commerciële binnendienst en heb de rol van kwaliteitsmedewerker. Binnen de commerciële binnendienst houd ik me bezig met telefonische acquisitie om afspraken in te plannen en het een en ander goed voor te bereiden voor projectleiders. In mijn rol heb ik binnen KYBYS veel contact met de projectleiders en ook met het marketingteam, aangezien mijn taken overlappen met die van hen.
Als kwaliteitsmedewerker ben ik mede verantwoordelijk voor de borging van interne processen en ook de CO2 prestatieladder.
Hoe is jouw rol geëvolueerd sinds je bij KYBYS bent begonnen?
Ik begon op de commerciële binnendienst, waar Mike al werkzaam was en werd aangestuurd door Merel Loog. Binnen een halfjaar nam ik die aansturing over. Samen met Mike ‘runden’ we de Commerciële Binnendienst en leerde we veel van elkaar. (Ik zeg runden, want Mike gaat ons helaas verlaten en dus zijn we op zoek naar een nieuwe collega voor de Commerciële binnendienst.)
Ik ben er van overtuigd dat samenwerking cruciaal is; je moet dingen samen doen en van elkaar leren. Binnen een jaar kwam het kwaliteitsmedewerkerschap erbij. Dat was voor mij ook heel logisch omdat ik mezelf ook sterk inzet voor duurzaamheid.
Hoelang ben je al werkzaam bij KYBYS?
Inmiddels al 3,5 jaar!
Hoe draag jij bij aan de doelen en waarden van KYBYS?
Dagelijks heb ik contact met vertegenwoordigers van gemeenten, overheden en ander soort bedrijven. Daarin breng ik de boodschap van duurzame inrichting van de buitenruimte over. Duidelijke en actieve communicatie is van belang. Ik sta volledig achter wat ik verkondig.
Welke uitdagingen ben je tegengekomen in jouw baan binnen KYBYS?
Toen ik hier begon viel het me op dat KYBYS zich nog niet zo erg profileerde in de markt, iedereen was heel bescheiden. Ik ben tamelijk commercieel ingesteld, en ik vind dat een bedrijf zich mag profileren. Dat was een grote uitdaging. Koude acquisitie is uitdagend, maar ik vind het juist leuk. Gewoon de telefoon pakken en ervoor gaan. Een nee heb je, en een ja kan je krijgen. Die uitdaging vind ik echt leuk, het behalen van afspraken en targets. Het is belangrijk in deze rol om na te denken over hoe je een gemeente benadert en daar constant over te blijven nadenken. Daarnaast is het cruciaal om de actualiteiten in de gaten te houden en de interne communicatie zo te houden dat we weten wat er aan de hand is, op de hoogte zijn van wat er in de markt gebeurt en dit kunnen inzetten in telefoongesprekken.
Wat is jouw visie op de toekomst van jouw vakgebied?
Samenwerken is essentieel. Als commercieel medewerker moet je op de hoogte zijn van wat er speelt in de markt en dit kunnen benutten in het contact met mensen.
Hoe ga je om met samenwerking en communicatie binnen het team bij KYBYS? Kun je voorbeelden geven van situaties waarin teamwork cruciaal was?
Ik kan je zeker een voorbeeld geven. Zo wist ik niets van het infill-verhaal over microplastics. Tijdens een werkoverleg vertelt een projectleider over infill. Na het werkoverleg ga ik naar de projectleider voor de ins en outs. Vervolgens bel ik een contactpersoon en kan ik een inhoudelijk gesprek voeren en eigenlijk aanzetten tot een gesprek met ons. Dus communicatie en samenwerking zijn heel cruciaal omdat ik zeker op de hoogte moet zijn van wat er binnen KYBYS speelt.
Hoe stimuleert KYBYS samenwerking en open communicatie binnen het team?
Door middel van werkoverleggen, maar ook door elkaar op kantoor op te zoeken en samen te sparren, hebben we een goede communicatie. In het begin vond ik dit lastig omdat ik hier begon tijdens de coronatijd en nog niemand echt goed kende. Iedereen was toen erg gefocust op zijn werk. Ik kreeg het idee dat de commerciële binnendienst er maar een beetje bij werd gedaan. Maar ik heb zeker gemerkt dat het erg belangrijk is, want projectleiders hebben er veel andere werkzaamheden naast; Wij nemen een groot deel van de acquisitie van hen over en ik merk dat ik de gesprekken zo kan voeren dat ik bijna aanvragen krijg aan de telefoon. Ik ben niet van de harde sales; ik focus echt op de relatie. Ik wil graag de contacten onderhouden en houd niet van opdringerige mensen.
Op welke manier blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en trends binnen jouw vakgebied?
Ik haal veel informatie via LinkedIn, waar veel wordt gedeeld over sales en wat er speelt binnen bepaalde gemeenten. Ook maak ik gebruik van vakbladen en neem ik deel aan interne werkoverleggen, waar voornamelijk de projectleiders informatie delen.
Wat is jouw visie op de toekomst van jouw vakgebied?
Samenwerken is essentieel. Als commercieel medewerker moet je op de hoogte zijn van wat er speelt in de markt en dit kunnen benutten in het contact met mensen.
Hoe ga je om met samenwerking en communicatie binnen het team bij KYBYS? Kun je voorbeelden geven van situaties waarin teamwork cruciaal was?
Ik kan je zeker een voorbeeld geven. Zo wist ik niets van het infill-verhaal over microplastics. Tijdens een werkoverleg vertelt een projectleider over infill. Na het werkoverleg ga ik naar de projectleider voor de ins en outs. Vervolgens bel ik een contactpersoon en kan ik een inhoudelijk gesprek voeren en eigenlijk aanzetten tot een gesprek met ons. Dus communicatie en samenwerking zijn heel cruciaal omdat ik zeker op de hoogte moet zijn van wat er binnen KYBYS speelt.
Hoe stimuleert KYBYS samenwerking en open communicatie binnen het team?
Door middel van werkoverleggen, maar ook door elkaar op kantoor op te zoeken en samen te sparren, hebben we een goede communicatie. In het begin vond ik dit lastig omdat ik hier begon tijdens de coronatijd en nog niemand echt goed kende. Iedereen was toen erg gefocust op zijn werk. Ik kreeg het idee dat de commerciële binnendienst er maar een beetje bij werd gedaan. Maar ik heb zeker gemerkt dat het erg belangrijk is, want projectleiders hebben er veel andere werkzaamheden naast; Wij nemen een groot deel van de acquisitie van hen over en ik merk dat ik de gesprekken zo kan voeren dat ik bijna aanvragen krijg aan de telefoon. Ik ben niet van de harde sales; ik focus echt op de relatie. Ik wil graag de contacten onderhouden en houd niet van opdringerige mensen.
Op welke manier blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en trends binnen jouw vakgebied?
Ik haal veel informatie via LinkedIn, waar veel wordt gedeeld over sales en wat er speelt binnen bepaalde gemeenten. Ook maak ik gebruik van vakbladen en neem ik deel aan interne werkoverleggen, waar voornamelijk de projectleiders informatie delen.
Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit bij KYBYS? Zijn er bepaalde routines of processen die je volgt?
Ik begin mijn dag met het checken van mijn e-mails en het terugbellen van mensen die mij de dag ervoor hebben gebeld. Vervolgens overleg ik met mijn teamleider en kijk ik welke acties er vandaag spelen. Meestal bel ik tussen half 10 en 12 uur, omdat de meeste mensen dan goed bereikbaar zijn, en ook 1 à 2 uur na de lunchpauze. Om 12 uur kijk ik welke belacties ik nog kan oppakken. Die belacties kan je altijd goed voorbereiden, wat enorm fijn is. Zo kan je van tevoren goed onderzoek doen naar wat er bij de gemeente speelt, wat er in het verleden heeft gespeeld en welke invalshoek ik kan gebruiken in een gesprek met een klant. Ik houd vaak in de gaten hoe we staan met betrekking tot kwaliteit. Ik verstuur regelmatig uitnodigingen, e-mails en andere correspondentie. Ik ben altijd bezig en ik kan mijn tijd zelf indelen, wat super fijn is. Je moet wel je oog houden op je targets, maar je kunt het zelf indelen.
Zijn er specifieke tools of technologieën die je regelmatig gebruikt in jouw dagelijkse werkzaamheden?
Ik ben fan van Teamleader en ben daar ook een beetje de bewaker van, denk ik… Maar ik maak ook gebruik van Outlook, LinkedIn en vakbladen.
Hoe zou je de werksfeer binnen KYBYS beschrijven? Voel je je ondersteund en gewaardeerd door je collega’s?
Ja, echt super! Dat weet jij ook! En ik voel me zeker ondersteund en gewaardeerd hier, want als je hier iets goeds doet, krijg je het echt wel te horen. Fouten maken mag, dat kan zeker een keer gebeuren, en daar leer je alleen maar van. Er wordt echt niet met de vinger gewezen. Ik maak ook fouten; soms moet ik heel snel schakelen na een gesprek en dan direct weer een andere klant aan de telefoon hebben dat gaat soms wel eens fout. Maar dat kan dan ook wel weer grappig zijn.
Zijn er specifieke initiatieven of activiteiten binnen KYBYS die bijdragen aan een positieve werksfeer?
Het sporten natuurlijk! Hier heerst echt een sportieve sfeer, maar ook geniet ik van een wijntje (met de KYBYS dames)op zijn tijd.
Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit bij KYBYS? Zijn er bepaalde routines of processen die je volgt?
Ik begin mijn dag met het checken van mijn e-mails en het terugbellen van mensen die mij de dag ervoor hebben gebeld. Vervolgens overleg ik met mijn teamleider en kijk ik welke acties er vandaag spelen. Meestal bel ik tussen half 10 en 12 uur, omdat de meeste mensen dan goed bereikbaar zijn, en ook 1 à 2 uur na de lunchpauze. Om 12 uur kijk ik welke belacties ik nog kan oppakken. Die belacties kan je altijd goed voorbereiden, wat enorm fijn is. Zo kan je van tevoren goed onderzoek doen naar wat er bij de gemeente speelt, wat er in het verleden heeft gespeeld en welke invalshoek ik kan gebruiken in een gesprek met een klant. Ik houd vaak in de gaten hoe we staan met betrekking tot kwaliteit. Ik verstuur regelmatig uitnodigingen, e-mails en andere correspondentie. Ik ben altijd bezig en ik kan mijn tijd zelf indelen, wat super fijn is. Je moet wel je oog houden op je targets, maar je kunt het zelf indelen.
Zijn er specifieke tools of technologieën die je regelmatig gebruikt in jouw dagelijkse werkzaamheden?
Ik ben fan van Teamleader en ben daar ook een beetje de bewaker van, denk ik… Maar ik gebruik ook van Outlook, LinkedIn en vakbladen.
Hoe zou je de werksfeer binnen KYBYS beschrijven? Voel je je ondersteund en gewaardeerd door je collega’s?
Ja, echt super! Dat weet jij ook! En ik voel me zeker ondersteund en gewaardeerd hier, want als je hier iets goeds doet, krijg je het echt wel te horen. Fouten maken mag, dat kan zeker een keer gebeuren, en daar leer je alleen maar van. Er wordt echt niet met de vinger gewezen. Ik maak ook fouten; soms moet ik heel snel schakelen na een gesprek en dan direct weer een andere klant aan de telefoon hebben dat gaat soms wel eens fout. Maar dat kan dan ook wel weer grappig zijn.
Zijn er specifieke initiatieven of activiteiten binnen KYBYS die bijdragen aan een positieve werksfeer?
Het sporten natuurlijk! Hier heerst echt een sportieve sfeer, maar ook geniet ik van een wijntje (met de KYBYS dames)op zijn tijd.