Ik zal me even voorstellen. Ik ben Djoeke Packbiers (44), getrouwd met Laurens en moeder van Daan (14) en Guus (10). Samen wonen wij in Boxtel op fiets en wandel afstand van KYBYS.

Naast mijn werkzaamheden bij KYBYS ben ik vrijwilliger bij hockeyclub MEP. Teammanager van de oudste, trainer van de jongste, help ik graag achter de bar en sta ik op donderdag op het veld met mijn eigen team. Ook maak ik graag tijd om een rondje hard te lopen, een taartje te bakken en af te spreken met vrienden.

In de zomer reizen wij graag met onze vouwwagen naar de leukste campings in Zuid-Europa voor een actieve vakantie, wandelen, canyoning en cultuur snuiven. Stil zitten is niet aan ons besteed.

Wat is jouw rol binnen KYBYS?

Samen met mijn collega’s vormen wij het BAS team. BAS staat voor Begraafplaats Administratie Service.

Wij  verwerken de begraafplaats administratie voor verschillende gemeentes in Nederland. Bij iedere gemeente is de opdracht anders. Zo nemen wij  bij sommige gemeentes de administratie in het geheel over; tijdelijk of voor onbepaalde tijd. Bij andere gemeentes nemen we een deel voor onze rekening zoals het verwerken van de reacties in de administratie naar aanleiding van de publicaties bij de begraafplaats en in de lokale media. Ons werk is heel divers. Het ene moment hebben wij telefonisch contact met nabestaande en andere moment beantwoorden wij (complexere) vraagstukken per mail.

Hoe is jouw rol geëvolueerd sinds je bij KYBYS bent begonnen?

Ik heb veel geleerd de afgelopen tijd. De wereld achter de begraafplaats, met namen de wet- en regelgeving was helemaal nieuw voor mij.

Hoelang ben je al werkzaam bij KYBYS?

1,5 jaar

Hoe draag jij bij aan de doelen en waarden van KYBYS?

Mijn dagelijkse focus ligt voornamelijk op het vervullen van de wensen en behoefte van de gemeentes waarvoor we werken en hun klanten; lees nabestaanden en uitvaartondernemers. Ook ligt de focus op het reilen en zeilen van de begraafplaatsen die wij in beheer hebben. Daarbij zijn wij natuurlijk wel dagelijks bezig met de openbare ruimte, staat de klant centraal, doe ik dit samen met mijn collega’s en hebben we oog voor de trends die ontstaan.

Welke uitdagingen ben je tegengekomen in jouw baan binnen KYBYS?

Mijn uitdaging was om het werkveld van begraafplaatsen beter te begrijpen en te leren welke werkzaamheden zij vanuit BAS vereisen. Ik leer nog dagelijks. Elke dag spreek ik wel een nabestaande of een rechthebbende met vragen die ik nog niet eerder heb gehad. Gelukkig kan ik altijd terugvallen bij mijn collega’s en de vragen met hen bespreken.

 

 

Wat is jouw rol binnen KYBYS?

Samen met mijn collega’s vormen wij het BAS team. BAS staat voor Begraafplaats Administratie Service.

Wij verwerken de begraafplaats administratie voor verschillende gemeentes in Nederland. Bij iedere gemeente is de opdracht anders. Zo nemen wij  bij sommige gemeentes de administratie in het geheel over; tijdelijk of voor onbepaalde tijd. Bij andere gemeentes nemen we een deel voor onze rekening zoals het verwerken van de reacties in de administratie naar aanleiding van de publicaties bij de begraafplaats en in de lokale media. Ons werk is heel divers. Het ene moment hebben wij telefonisch contact met nabestaande en andere moment beantwoorden wij (complexere) vraagstukken per mail.

Hoe is jouw rol geëvolueerd sinds je bij KYBYS bent begonnen?

Ik heb veel geleerd de afgelopen tijd. De wereld achter de begraafplaats, met namen de wet- en regelgeving was helemaal nieuw voor mij.

 

Hoelang ben je al werkzaam bij KYBYS?

1,5 jaar

Hoe draag jij bij aan de doelen en waarden van KYBYS?

Mijn dagelijkse focus ligt voornamelijk op het vervullen van de wensen en behoefte van de gemeentes waarvoor we werken en hun klanten; lees nabestaanden en uitvaartondernemers. Ook ligt de focus op het reilen en zeilen van de begraafplaatsen die wij in beheer hebben. Daarbij zijn wij natuurlijk wel dagelijks bezig met de openbare ruimte, staat de klant centraal, doe ik dit samen met mijn collega’s en hebben we oog voor de trends die ontstaan.

Welke uitdagingen ben je tegengekomen in jouw baan binnen KYBYS?

Mijn uitdaging was om het werkveld van begraafplaatsen beter te begrijpen en te leren welke werkzaamheden zij vanuit BAS vereisen. Ik leer nog dagelijks. Elke dag spreek ik wel een nabestaande of een rechthebbende met vragen die ik nog niet eerder heb gehad. Gelukkig kan ik altijd terugvallen bij mijn collega’s en de vragen met hen bespreken.

 

Wat is jouw visie op de toekomst van jouw vakgebied?

Vanuit KYBYS is er de wens om BAS te laten groeien, waardoor het huidige team op den duur ook zal groeien. Hoewel het klassieke begraven minder populair wordt en mensen kijken naar alternatieven zoals cremeren, resomeren en natuurbegraafplaatsen, blijven er nog steeds zaken als grafrechten en termijnen bestaan. Begraafplaatsen zullen dus niet zomaar verdwijnen.

Hoe ga je om met samenwerking en communicatie binnen het team bij KYBYS? Kun je voorbeelden geven van situaties waarin teamwork cruciaal was?

Dagelijks is teamwork cruciaal binnen ons vakgebied, omdat we te maken hebben met nabestaanden en rechthebbenden. Het is belangrijk dat zaken goed worden afgehandeld, daarbij ben je wel afhankelijk van het beleid van de gemeente of de opdrachtgever. Beslissingen zijn daardoor niet in 1 dag gemaakt.

Een begrafenis regelen kunnen wij niet uitstellen en moet zo spoedig mogelijk worden opgepakt, ook wanneer ik net een afspraak in ga, dan draag ik dit over en pakt een collega het op. Op deze manier vullen wij elkaar aan waar nodig en kunnen we elkaar altijd ondersteunen.

Wij werken voor meerdere gemeenten en hebben daarbij een onderlinge taakverdeling gemaakt. Hierdoor voelen we ons verantwoordelijk voor de gemeenten waar we zijn ingedeeld en houden wij het overzicht. Uiteraard nemen wij bij afwezigheid altijd elkaars werk over.

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit bij KYBYS? Zijn er bepaalde routines of processen die je volgt?

Aan het begin van de week neem ik een moment met Maartje (onze senior adviseur) om de prioriteiten voor de week te door te spreken. Verder zijn er dagelijks zaken die er tussendoor komen, dit vraagt enige flexibiliteit, maar maakt het werk afwisselend en uitdagend. Maandelijks hebben wij overleg met het team van begraafplaatsen. Bij  nieuwe opdrachten overleggen wij ook hoe we dit gaan aanpakken en hoe de taakverdeling gaat zijn.

 

Wat is jouw visie op de toekomst van jouw vakgebied?

Vanuit KYBYS is er de wens om BAS te laten groeien, waardoor het huidige team op den duur ook zal groeien. Hoewel het klassieke begraven minder populair wordt en mensen kijken naar alternatieven zoals cremeren, resomeren en natuurbegraafplaatsen, blijven er nog steeds zaken als grafrechten en termijnen bestaan. Begraafplaatsen zullen dus niet zomaar verdwijnen.

Hoe ga je om met samenwerking en communicatie binnen het team bij KYBYS? Kun je voorbeelden geven van situaties waarin teamwork cruciaal was?

Dagelijks is teamwork cruciaal binnen ons vakgebied, omdat we te maken hebben met nabestaanden en rechthebbenden. Het is belangrijk dat zaken goed worden afgehandeld, daarbij ben je wel afhankelijk van het beleid van de gemeente of de opdrachtgever. Beslissingen zijn daardoor niet in 1 dag gemaakt.

Een begrafenis regelen kunnen wij niet uitstellen en moet zo spoedig mogelijk worden opgepakt, ook wanneer ik net een afspraak in ga, dan draag ik dit over en pakt een collega het op. Op deze manier vullen wij elkaar aan waar nodig en kunnen we elkaar altijd ondersteunen.

Wij werken voor meerdere gemeenten en hebben daarbij een onderlinge taakverdeling gemaakt. Hierdoor voelen we ons verantwoordelijk voor de gemeenten waar we zijn ingedeeld en houden wij het overzicht. Uiteraard nemen wij bij afwezigheid altijd elkaars werk over.

Hoe ziet een typische werkdag er voor jou uit bij KYBYS? Zijn er bepaalde routines of processen die je volgt?

Aan het begin van de week neem ik een moment met Maartje (onze senior adviseur) om de prioriteiten voor de week te door te spreken. Verder zijn er dagelijks zaken die er tussendoor komen, dit vraagt enige flexibiliteit, maar maakt het werk afwisselend en uitdagend. Maandelijks hebben wij overleg met het team van begraafplaatsen. Bij nieuwe opdrachten overleggen wij ook hoe we dit gaan aanpakken en hoe de taakverdeling gaat zijn.

Op welke manier blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en trends binnen jouw vakgebied?

Wij delen veel kennis en ervaring onderling en blijven op de hoogte door vakbladen van begraafplaatsen te lezen.

Zijn er specifieke tools of technologieën die je regelmatig gebruikt in jouw dagelijkse werkzaamheden?

Wij werken met verschillende applicaties. Centric (Key2Begraven), UitvaartSuite en HTA zijn de administratiesystemen waar meerdere gemeentes mee werken en waarin ze ook hun archieven hebben opgeslagen.

Hoe zou je de werksfeer binnen KYBYS beschrijven? Voel je je ondersteund en gewaardeerd door je collega’s?

Ja, ik voel me erg gewaardeerd. Er hangt een fijne en open werksfeer. Je kunt een praatje maken, maar als het druk is zetten we ook samen de schouders er onder. Iedereen staat voor elkaar klaar.

Zijn er specifieke initiatieven of activiteiten binnen KYBYS die bijdragen aan een positieve werksfeer?

We doen veel activiteiten samen, wat mijn man soms jaloers maakt. Intern is het allemaal goed geregeld en dit draagt bij aan een positieve werksfeer. Het feit dat we ook over andere dingen dan werk praten, versterkt dit gevoel nog meer.

 

Op welke manier blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en trends binnen jouw vakgebied?

Wij delen veel kennis en ervaring onderling en blijven op de hoogte door vakbladen van begraafplaatsen te lezen.

Zijn er specifieke tools of technologieën die je regelmatig gebruikt in jouw dagelijkse werkzaamheden?

Wij werken met verschillende applicaties. Centric (Key2Begraven), UitvaartSuite en HTA zijn de administratiesystemen waar meerdere gemeentes mee werken en waarin ze ook hun archieven hebben opgeslagen.

Hoe zou je de werksfeer binnen KYBYS beschrijven? Voel je je ondersteund en gewaardeerd door je collega’s?

Ja, ik voel me erg gewaardeerd. Er hangt een fijne en open werksfeer. Je kunt een praatje maken, maar als het druk is zetten we ook samen de schouders er onder. Iedereen staat voor elkaar klaar.

Zijn er specifieke initiatieven of activiteiten binnen KYBYS die bijdragen aan een positieve werksfeer?

We doen veel activiteiten samen, wat mijn man soms jaloers maakt. Intern is het allemaal goed geregeld en dit draagt bij aan een positieve werksfeer. Het feit dat we ook over andere dingen dan werk praten, versterkt dit gevoel nog meer.

Wil je meer weten ? Voel je dan vrij om contact op te nemen met mij.

Djoeke Packbiers